В рамках першої панельної дискусії обговорювали трансформацію освіти під час війни.
Ірина Шумік (МОН), розповіла про внутрішні особливості інклюзивного навчання в Україні, поділилася державними інструментами для їх підтримки та обговорила законодавчі зміни щодо професійної освіти.
Ірина Бєляєва (Міністерство молоді та спорту України) поділилася поточною ситуацію в Україні в питаннях молоді. Важливою темою стала робота молодіжних центрів під час війни. Також спікерка розповіла про впровадження нових програм навчання для молоді, зокрема проекту
ВідНОВА:UA.
'У ході конференції було відзначено важливість інклюзивності та цифровізації освіти. Олексій Ситник, Команда підтримки реформ МОН наголосив: “Цифрова трансформація освіти наразі передбачає 3 складові: автоматизацію процесів, підвищення цифрової грамотності та покращення доступності освіти”.
Спікери також поділилися успішними проектами та ініціативами.
Анастасія Голотенко поділилася досвідом з професійно-технічними закладами освіти
Career Hub. Володимир Мельник (Директор Вищого професійного училища №7 м. Калуш) поділився досвідом цифрового та зеленого переходів свого закладу освіти.
Оксана Джус (Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника) розповіла про особливості просторової інклюзивності закладів професійної освіти.
В рамках другої панельної дискусії учасники обговорили теми соціальної інклюзії та адаптації в умовах війни.
“Наслідки війни є катастрофічними, в тому числі для соціальної сфери: зокрема, стрімко збільшується кількість людей з інвалідністю” - зауважила Оксана Полякова, Міністерство соціальної політики України.
Своїм баченням поділилися і колеги з Австрії. Маріана Маргінтер розповіла про впровадження освітніх проектів в Україні від початку повномасштабного вторгнення. Марина Твердоступ представила своє дослідження українського ринку праці та надала рекомендації щодо майбутнього партнерства у сфері професійно-технічної освіти. Йорг Міртл розповів про проект на тему соціальних інновацій SI PLUS - Competence Centre for Social Innovation.
Завершили обговорення успішними кейсами України.
Сергій Богданов (НаУКМА) розповів про
Безпечний простір l, а
Світлана Фоміна про «Центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Донбас»
У рамках третьої панельної дискусії учасники говорили про ринки праці та нові підходи працевлаштування.
Зокрема, прозвучали пропозиції щодо покращення доступу до ринку праці, при цьому приділяючи особливу увагу
внутрішній міграції та віддаленим регіонам. Говорили також про перепідготовку дорослого населення та розвиток інклюзивного ринку праці.
Зокрема,
Інна Бондіні (Державний центр зайнятості України) окреслила нові підходи працевлаштування в умовах воєнного стану, а також поділилася поточною ситуацію на ринку праці. За її словами, на сьогодні кількість вакансій в декілька разів менше, ніж минулого року. Також пані Інна розповіла, як Служба занятості відреагувала на виклики, пов'язані з повномасштабним вторгненням рф. Досвідом Австрії щодо працевлаштування поділився
Юліан Хейбл (Австрійська державна служба зайнятості).
Людмила Василега (Федерація роботодавців України) розповіла про тренди на ринку праці, а також поділилася стратегіями подолання розриву в навичках. Спікерка зазначила, що проєкти та розвиток професійної освіти повинні бути комплексними та враховувати аналіз ринку праці, перспектив та реального результату.
Про те, як повномасштабна війна змінила ринок праці, розповіла
Людмила Акімова (Національне агентство кваліфікацій України). Також вона поділилася результатами дослідження Forbes про топ навичок та умінь на найближчі 10 років. Кроками, які допоможуть розвивати м'які навички майбутніх працівників поділився
Василь Кашевський (Волинський ресурсний центр).
Оксана Лапа (Інститут професійної освіти Національної академії педагогічних наук України) розповіла про професійну адаптацію людей з інвалідністю внаслідок війни.
Участь у дискусії взяли також колеги з Європейського фонду освіти, Латвійської конфедерації роботодавців, Організації економічного співробітництва та розвитку, а також Європейського Банку Реконструкції та Розвитку.
В рамках четвертої сесії учасники говорили про галузеві фінансові інструменти, програми та проекти.
Так,
Йоган Магнуссон (Європейська комісія), розповів про пріоритети Дунайської стратегії та підтримку з боку Європейської комісії.
Співкоординатори ПН9 ЄСДР з Австрії детальніше розповіли про особливості 9 Пріоритетного напряму, дії, які вживають для його реалізації та ініціативи в рамках Пріотериту.
Про фінансування в рамках нового фінансового періоду Програми Дунайського Регіону розповів
Стівен Халіган.
Міхаель Пауло говорив про те, як працює EU4Skills у рамках професійну інтеграцію внутрішньо переміщених осіб в Україні.